Kategorier: Artikler

Butikken er det sted i dagligvarehandlen, hvor størstedelen af købsbeslutningerne træffes. Derfor er den afgørende for et brands position og salg.
Da dagligvarehandlen i Danmark er præget af kampagne aktiviteter er det vigtigt at sikre den rette strategi for at skabe synlighed. Det kræver kvalificeret salgsarbejde med bred dækning og høj frekvens, kan det ofte være omkostningsfuldt, tidskrævende og ineffektivt for en brandindehaver at ansætte sin egen salgsstyrke.

Hvordan fungerer det med en ekstern salgsstyrke hos et salgsbureau?

At samarbejde med en ekstern salgsstyrke via et salgsbureau betyder, at en brandindehaver hyrer et bureau til at repræsentere deres brands i stedet for at ansætte en intern salgsstyrke. Salgsbureauet leverer erfarent personale, som uddannes i de brands, de repræsenterer. Derefter implementeres brandindehaverens planer og mål på butiksniveau.
Målet med arbejdet i butikkerne er at øge salget og lønsomheden for brandindehaveren gennem kvalificeret salgsarbejde, der inkluderer:

  • Deling af produkt- og kategorividen.
  • Sikre distribution og placering på hylden og 2n placements.
  • Synliggørelse af produkter i butikkerne.
  • Aktivering af produkter via forskellige kampagner.

Fordele ved Sales Supports eksterne salgsstyrkeløsning

Ved at vælge Sales Support som ekstern partner får brandindehavere i dagligvarehandlen flere fordele, såsom:

  • Specialisering og erfaring: Sales Support er specialiseret i butiksbaseret salg og har erfarne sælgere samt en veldokumenteret struktur.
  • Fokus på strategiske opgaver: Brandindehaveren frigør tid til mere strategiske opgaver, som f.eks. brandopbygning og produktudvikling.
  • Effektivitet og omkostningsbesparelser: Sales Support, som Danmarks største salgsbureau, muliggør deling af salgsstyrker mellem flere opgaver inden for udvalgte kategorier. Dette giver høj butiksdækning og frekvens til en lavere investering sammenlignet med en egen salgsstyrke.
  • Fleksibilitet og tilpasning: Arbejdet med Sales Support giver større fleksibilitet og muligheden for hurtigt og nemt at tilpasse salgsindsatsen efter behov.

Sales Support som brandindehaverens personlige salgsteam

Sales Support er Nordens førende salgsbureau. Med over 30 års erfaring har vi etableret stærk tilstedeværelse og gode relationer i alle vigtige kanaler. I Danmark har Sales Support mere end 40 sælgere fordelt på 4 salgsteams, som besøger salgssteder inden for dagligvarehandel, Matas og apoteker for at sikre, at vores kunders produkter når de rette kunder og forbrugere.

Ved at kombinere moderne værktøjer, stærk salgsledelse og en veldokumenteret struktur med mange års erfaring, dyb viden og gode relationer i butikkerne stræber Sales Support efter at levere den højeste kvalitet for de brands, vi repræsenterer.
Vi tror på gennemsigtighed og langsigtede samarbejder som fundamentet. Vores mål er at være brandindehaverens personlige salgsteam, der med erfaring, ekspertise og passion maksimerer et brands vækst på både kort og lang sigt.